Consell del mes: Prevenció de la grip

Altres consells del mes

Prevenció de l'obesitat infantil

Segons l' OMS l’obesitat és l’epidèmia del segle XXI. Aquest fet té greus conseqüències en la qualitat i esperança de vida de la població. L’obesitat està directament relacionada amb les principals malalties no transmissibles com la diabetis, les malalties cardiovasculars o certs tipus de càncer.

La principal causa d’obesitat infantil és l’excés de consum d’aliments no saludables (snacks i menjar ràpid) i de refrescos, així com un baix consum de fruites i verdures i un descens de l’activitat física.

La prevenció de l’obesitat infantil té diversos camins. Incorporar uns bons hàbits saludables des de la infància és una bona pràctica per tenir una salut física millor.

Com a primer consell recomanem fer 5 àpats durant el dia. Primer esmorzar, segon esmorzar, dinar, berenar i sopar. El primer esmorzar és molt important per començar el dia amb forces! A cada àpat es recomana menjar una peça de fruita o una ració de verdura i així aconseguirem més fàcilment el segon consell, menjar 5 peces de fruita i/o verdura al dia, no valen sucs!

És molt important menjar variat, no consumir begudes ensucrades ni gasoses, evitar els aliments processats i augmentar el consum dels integrals.