Butlletí

Informació i properes activitats

Taula de Debat: Salut i conducció

4 de juny de 2019.

Conferència "Vida saludable i menopausa"

Data: 30 de maig de 2019.

Jornada Pobresa i Vellesa

Data: 7 de maig de 2019.

Jornada Obesitat Infantil

Data: 28 de febrer de 2019.

Beques per a Estudis de Postgrau

Presentació: fins al 16 de setembre
XXII Convocatòria 2019.

Premi Àmbit de la Infància

Presentació: fins al 27 de setembre
XXII Convocatòria 2019.

Acte de lliurament de premis i beques 2018 de la Fundació Agrupació

Acte de lliurament de premis i beques 2018 de la Fundació Agrupació.

Visiti la web
sobre l'envelliment saludable Envelliment saludable
connexio 099

Joc hàbits saludables

Fundación RACC - Test Salut i Conducció

Aula de infancia y adolescencia Universitat Politècnica de València

Benvinguts

Les principals línies de treball de la Fundació en l'actualitat són la promoció de programes i activitats que fomentin la prevenció i l'autonomia personal.

21.09.19 – Dia Mundial de l’Alzheimer

"La malaltia del cervell que es tracta amb el cor"

Dia mundial del alzheimer

La malaltia d’Alzheimer es defineix com un tipus de demència que produeix la degeneració del cervell que va perdent neurones i connexions (sinapsis), acumula una proteïna anormal i mostra lesions característiques. Es una malaltia progressiva, degenerativa del cervell i provoca deteriorament de la memòria, del pensament i de la conducta.

Causes de Demència

Hi ha més de 50 malalties que són la causa de la demència. Les més freqüents són:

• Malaltia d’Alzheimer
  • Demència Vascular o d’infarts múltiples, provoca infarts cerebrals. Acostuma a aparèixer de manera sobtada. Els símptomes depenen de l’àrea del cervell afectat
  • Demència mixta (Alzheimer i vascular), es produeix quan tenen els dos tipus de demència a la vegada
  • Demència de Cossos de Lewy, malaltia neurològica degenerativa que causa al·lucinacions, deliri, problemes de moviment i alteracions cognitives
  • Demència frontal-temporal, afecta principalment a la personalitat i a la parla

Agenda Setembre

Lleida
Dia Mundial de l’Alzheimer
Data: 19 de setembre
Lloc: A la sala Jaume Magre (C/ Bisbe Torres, 2)
Horari: a les 17 h

Amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer, la Fundació Agrupació, amb la col·laboració de l’equip de Salut Pública de l’Ajuntament de Lleida, realitza un taller on es faran jocs i dinàmiques per entrenar la memòria.

Amb aquesta sessió es vol treballar l’atenció, la memòria, la percepció...

Es faran exercicis de relaxació, reminiscència, estimulació cognitiva, on es treballarà l’atenció, el càlcul, el llenguatge i la memòria.
Per inscriure’s a l’activitat cal trucar al 93.482.67.01 o bé enviar un correu electrònic a fundacio@agrupacio.es

Tarragona
Jornada d’Hàbits Saludables
Data: 26 de setembre
Lloc: Escola Ponent
Horari: a les 9:15 h

La jornada tracta tres àrees molt importants per la salut dels nens i les nenes: l’alimentació saludable, l’activitat física i la higiene del son. Al llarg del taller es reforçarà la importància d’una dieta saludable i equilibrada i la pràctica diària d’activitat física. Així mateix, es tractarà la higiene del son i es farà entrega d’un díptic informatiu amb recomanacions referents a les tres àrees.

Taula de debat salut i conducció
Beques per a estudis de postgrau
XXII Convocatòria 2019

Amb l’objectiu de promoure la formació, la Fundació Agrupació convoca per vintidosè any consecutiu aquests ajuts destinats a clients o a fills de clients del Grup ACM Espanya (Agrupació, Atlantis i/o Amgen) que, una vegada hagin finalitzat estudis de grau universitari, una diplomatura o llicenciatura, vulguin realitzar estudis de postgrau i màsters.

El termini de presentació de sol·licituds acaba el 16 de setembre de 2019.

Podreu trobar les bases d’aquesta convocatòria aquí.

I aquí la butlleta de presentació.

Jornada de prevenció del càncer de pell
Convocatòria de premi d’investigació
Àmbit de la infància. XXII Convocatòria · 2019

Es premiarà un projecte de recerca de base científica que es vulgui portar a terme sobre prevenció, diagnòstic i tractament de les malalties i accidents en l’àmbit de la infància.

El termini de presentació de sol·licituds per a aquesta convocatòria finalitza el 27 de setembre de 2019.

Podreu trobar les bases d’aquesta convocatòria aquí.

I aquí la butlleta de presentació.