Jornada Obesitat Infantil

Jornada: "L’obesitat infantil ha vingut per quedar-s´hi?”

La Fundació Agrupació i l’Agència de Salut Pública organitzen la jornada “L’obesitat infantil ha vingut per quedar-s'hi?”

El secretari de Salut Pública del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, Joan Guix, i la directora de la Fundació Agrupació, Imma Playà, van ser els encarregats d’inaugurar la jornada.

El Dr. Jesús Contreras, investigador de l’Observatori de l’Alimentació, en la seva ponència sobre “L’obesitat, una perspectiva sociocultural”, va explicar que el creixement de l’obesitat té el seu origen en múltiples causes i factors, destacant que les principals causes son el consum d’aliments no saludables, el baix consum de fruites i verdures i el descens de l’activitat física. Com a solucions proposades, va ressaltar que cal un enfocament multifactorial per fomentar l’exercici físic des de joves, la creació de programes educatius sobre nutrició i hàbits alimentaris saludables i l’etiquetatge de productes per tal que la seva comprensió sigui més fàcil.

La directora de la Fundació Agrupació, Imma Playà, va ser l'encarregada de donar pas a l'esmentada conferència.

Ponència Dr. Jesús Contreras

Posteriorment, a la taula rodona es va parlar sobre els orígens i les mesures per afrontar l’obesitat infantil.
El Dr. Albert Feliu, endocrinòleg infantil del Servei d'Endocrinologia de l’Hospital Sant Joan de Reus, va parlar de les bases genètiques i epigenètiques de l’obesitat. Va explicar com distingir una obesitat exògena d’una genètica o d’una sindròmica. Per últim, va explicar què és l'epigenètica i quin és el seu paper envers l’obesitat. La Dra. Carmen Cabezas, com a subdirectora general de Promoció de la Salut de l’Agència de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya, va parlar dels determinants socials i comercials de l’obesitat i va comentar que cal fer actuacions intersectorials, a tots els nivells, prioritzant les persones de nivell socioeconòmic més baix.
Per la seva part, la Sra. Mònika Jiménez, directora del Centre d’Estudis Observatori Mediacorp de la Universitat Pompeu Fabra, va parlar sobre la incidència del discurs publicitari en l’obesitat infantil i va fer una exposició del trinomi infants, publicitat i obesitat.

Aquesta taula de debat va ser moderada pel Dr. Jaume Serra, de l’Agència de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya.

Ponència Dr. Albert Feliu
Ponència Dra. Carmen Cabezas