Jornada Família i Societat, influència en la salut i el benestar dels infants i els joves

Jornada: Família i Societat, influència en la salut i el benestar dels infants i els joves

La Fundació Agrupació i l’Agència de Salut Pública han organitzat la jornada “Família i Societat, influència en la salut i el benestar dels infants i els joves” per valorar, des d’una visió interdisciplinària, els principals factors que incideixen en la salut, les condicions i els estils de vida dels infants i dels joves.

Més de cent professionals s'han reunit per valorar aspectes fonamentals per a la salut d'infants i joves com ara els valors culturals, l'alimentació, l'activitat física, les hores de son i la utilització creixent de videojocs, ordinadors i mòbils. S'hi ha ressaltat el paper de la família i de la societat i s'ha insistit en aspectes com ara la necessitat de dedicar temps als àpats i compartir-los en família. En el curs de la jornada s'han presentat iniciatives com el Pla integral per a la promoció de la salut a través de l'activitat física i l'alimentació saludable (PAAS) de l'Agència de Salut Pública de Catalunya i el programa "Àpats en família" del Departament de Benestar Social i Família.

Els temes tractats s'emmarquen dintre del Pla interdepartamental de salut pública (PINSAP), que recull tota l'acció interdepartamental i intersectorial que té resultats en salut i que cerca implicar tota la societat en la millora de la seva salut.

La jornada forma part de les activitats que, des de fa anys, fan en col·laboració l'Agència de Salut Pública de Catalunya i la Fundació Agrupació en temes de promoció de la salut. En anys anteriors, han revisat la prevenció de l'obesitat infantil i la prevenció dels trastorns de la conducta alimentària.

Aquest any, a més, la jornada se celebra coincidint amb el Dia Estatal de la Nutrició 2015, que enguany se centra en l'alimentació en les primeres etapes de la vida "En l'embaràs i la lactància menjar bé és el millor 'T'estimo'".

Ponències:

Ponència Dr. Jesús Contreras