Jornada Al·lèrgies i Intoleràncies Alimentàries

Jornada: "Al·lèrgies i Intoleràncies Alimentàries"

La Fundació Agrupació, amb el suport de l’Agència de Salut Pública, han organitzat una Jornada per parlar de les al·lèrgies i les intoleràncies alimentàries.

La directora de la Fundació Agrupació, la Sra. Imma Playà; i el secretari de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya, el Dr. Joan Guix, van ser els encarregats d’inaugurar la jornada.

L’acte es va celebrar el passat 19 d’octubre a La Sala Cotxeres del Palau Robert de Barcelona i va reunir més de 89 persones.

La conferència inaugural va anar a càrrec del Dr. Lluís Màrius Tubella, cap del Servei d’Al·lergologia de l’Hospital Delfos i col·laborador del Centre Mèdic Agrupació, el qual es va centrar en explicar els tipus d’al·lèrgies i intoleràncies, diferències, i va tractar l’abast del problema i les solucions actuals. En el moment de les conclusions, va destacar entre d’altres punts que “Una acurada història clínica és fonamental per establir un diagnòstic de probabilitat i identificar els possibles desencadenats”.

Ponència Dr. Lluís Màrius Tubella

A la taula rodona “Intervenció, factors afavoridors i mesures preventives”, la Dra. Laura Valdesoiro, Unitat d’Al·lèrgia i Pneumologia Pediàtrica de l’Hospital Parc Taulí, va destacar els nous avenços en la fisiopatologia de les al·lèrgies a aliments, i dels diversos tractaments que hi ha en l’actualitat.
El Sr. Fernando Jaime, President d’Immunitas Vera, va explicar tot el funcionament de l’Associació, la qual aconsella i dóna recursos a persones amb al·lèrgies i a les seves famílies, amb l’objectiu que tinguin la informació adient i recolzament per tal que puguin gaudir d’una bona qualitat de vida.
L'última intervenció de la taula va anar a càrrec de la Sra. Victòria Castell Garralda, Cap de l’Àrea de Planificació i Auditoria de l’Agència Catalana de Seguretat Alimentària, que va explicar tota l'evolució de la normativa alimentària en tema d’al·lèrgies, tant a restaurants com a l’etiquetatge d’aliments.

Ponència Dra. Laura Valdesoiro
Ponència Sr. Fernando Jaime