Butlletí

Informació i properes activitats

Jornada: “Malalties neurodegeneratives: Alzheimer i Parkinson”

Beques per a Estudis de Postgrau

Presentació: fins al 15 de setembre
XX Convocatòria 2017.

Premi Projecte Estudi Envelliment

Presentació: fins al 28 de setembre
XXIII Convocatòria 2017.

Fons de Solidaritat Social

Programa d'ajut econòmic temporal per a aquelles persones que es troben en una situació econòmica complicada de caràcter temporal.

Acte de lliurament de premis i beques 2016 de la Fundació Agrupació

Acte de lliurament de premis i beques 2016 de la Fundació Agrupació.

Visita la nova web
sobre l'envelliment saludable Envelliment saludable
connexio 099

Joc hàbits saludables

Benvinguts

Les principals línies de treball de la Fundació en l'actualitat són la promoció de programes i activitats que fomentin la prevenció i l'autonomia personal.

Dia Mundial de l’Activitat Física

El dia 6 d’abril de 2017 se celebrarà a tot el món el Dia mundial de l’activitat física, amb l’objectiu de promoure l’activitat física com a element fonamental de salut i benestar. El lema d’enguany és “Gent Activa, Gent Feliç”

L’OMS recomana:

• • Acumular 30 minuts d’activitat física cada dia en adults i gent gran
  • • Acumular 60 minuts d’activitat física cada dia en infants i adolescents

L’activitat física regular és bona per a totes les edats. Practicar algun esport, fer gimnàstica o simplement jugar, caminar, anar amb bicicleta o fer activitats quotidianes d’una manera activa convé perquè:

• • Ajuda a sentir-se millor, amb més energia, i a relaxar-se, reduir l’estrès, dormir millor i tonificar els músculs.
  • • Ajuda a prevenir i tractar l’excés de pes perquè regula la gana i augmenta el nombre de calories que es gasten cada dia.
  • • Ajuda als nens/es a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i més sans.

Beneficis:

Fer activitat física de manera regular és cuidar-se, perquè tot l’organisme en surt beneficiat.

• COR: redueix el risc de patir malalties cardíaques, embòlies, diabetis i hipertensió arterial.
  • ARTÈRIES: ajuda a mantenir-les flexibles i sanes.
  • ARTICULACIONS: enforteix els músculs, els ossos i manté la funció de les articulacions.
  • SISTEMA NERVIÓS: ajuda a mantenir-lo en bona forma.

Per més informació, podeu consultar el llibre 10x10 100 Trucs per ser més actius. Aquí

Agenda Abril

Girona
Gimcana de la Dieta Mediterrània
Data: 4 d’abril
Lloc: Pl. del Lleó (Pl. Salvador Espriu)
Horari: 1ª gimcana a les 9:15h i 2ª gimcana a les 10:45h

La gimcana és un viatge per la dieta mediterrània, un dels models alimentaris més saludables. Els nens i nenes que hi participen van passant de prova en prova (jocs i tallers de cuina o manualitats) i alhora s’assabenten de quins són els valors nutricionals necessaris per assegurar una bona alimentació. Per què mengem, menjar per créixer, els àpats, la fàbrica dels aliments... són alguns dels temes que es tractaran durant el circuit de proves.

Taula de debat: La salut un concepte molt ampli, parlem-ne
Data: 27 d’abril
Lloc: Aula Magna de la Universitat de Barcelona (Gran Via de les Corts Catalanes, 585 Barcelona).
Horari: a les 11 h

La Fundació Agrupació i la Universitat de Barcelona organitzem aquesta taula de debat per parlar sobre la importància que té la salut, l’alimentació i el son en les persones grans i com s’interrelacionen els tres conceptes.

A la taula de debat intervindran:

• - Dra. M. Carmen Vidal (Catedràtica de Nutrició i Bromatologia de la UB)

• - Sra. Isabel Sánchez (Professora titular de l'Escola d'Infermeria de la UB)

• - Dr. Javier Albares (Medicina del Son Doctor Albares)

D’estar interessat/da en assistir haurà d’enviar un correu electrònic a fundacio@agrupacio.es o bé a experiencia@ub.edu