Butlletí

Notícies breus

Jornada Envelliment "Com envellir bé emocionalment"

Data: 26 de març de 2015.

Jornada Família i Societat, Influència en la salut i el benestar dels infants i els joves

Acte de lliurament de premis i beques 2014 de la Fundació Agrupació

Acte de lliurament de premis i beques 2014 de la Fundació Agrupació.

Beques per a Estudis de Postgrau

Presentació: fins al 15 de setembre
XVIII Convocatòria 2015.

Premis en l'àmbit de la Gent Gran

XXII Convocatòria 2015.
Bases

Premis en l'àmbit de la Infància

XIX Convocatòria 2015.
Bases

Premis en l'àmbit de la Discapacitat

VIII Convocatòria 2015.
Bases

Convocatòria general d'ajuts a entitats

Presentació: fins al 9 d'abril
Convocatòria general d'ajuts a projectes d'intervenció relacionats amb les línies d'actuació minoritàries establertes per la Fundació.
Ampliar informació

Programa Respir 2015

Programa d'estància Residencial per a aquelles persones que es fan càrrec d'un familiar.
Consulta las bases.Bases programa Gent Gran

Fons de Solidaritat Social

Programa d'ajut econòmic temporal per a aquelles persones que es troben en una situació econòmica complicada de caràcter temporal.
Colonias de verano

Visita la nova web
sobre l'envelliment saludable Envelliment saludable
connexio 099

Joc hàbits saludables

Benvinguts

Les principals línies de treball de la Fundació en l'actualitat són la promoció de programes i activitats que fomentin la prevenció i l'autonomia personal.

Agenda Maig

Dinamització del Joc Intergeneracional “Connexió 0.99”
Data: 7 de maig
Lloc: Orfeó Lleidatà
Horari: a les 18 h

La Fundació Agrupació, amb la col·laboració de FESALUT, organitzaran una dinamització del Joc “Connexió 0.99”. El Joc vol provocar situacions de treball intergeneracional i que adults i joves puguin fer accions plegats.

Sʼha buscat un format especial, el dʼun joc que permeti que persones de totes les edats facin alguna cosa plegats i que es valori la importància dʼallò què sap i com sʼexpressa cada generació. Una de les grans virtuts dels equips intergeneracionals és que tenen mirades del món complementàries: el que sap un, a vegades és desconegut per un altre i a lʼinrevès.

Música per la Salut
Dates: 8, 15, 22 i 29 de maig i 5 de juny (divendres)
Lloc: Escola de Música Joan Llongueres (Sèneca, 22)
Horari: de 10:30 a 12 h

La Fundació Agrupació continua aquest any amb els tallers de Música per la Salut amb l'objectiu de promocionar estils de vida saludables dins l'àmbit de la prevenció.

La finalitat d'aquest curs és la utilització de tècniques que permetin obtenir una millor qualitat de vida, abordant, de manera preventiva, diversos aspectes: cognitius (memòria i llenguatge), aspectes psicosocials (comunicació, relació interpersonal), aspectes emocionals (autoestima, estat d'ànim) i aspectes físics (mobilitat, estrès, respiració).

Si voleu més informació truqueu al 93.482.67.01

Tarragona
Gimcana de la Dieta Mediterrània
Data: 13 de maig
Lloc: Escola Miracle
Horari: de 9 a 11 h

La gimcana és un viatge per la dieta mediterrània, un dels models alimentaris més saludables. Els nens i nenes que hi participen van passant de prova en prova (jocs i tallers de cuina o manualitats) i alhora s’assabenten de quins són els valors nutricionals necessaris per assegurar una bona alimentació. Per què mengem, menjar per créixer, els àpats, la fàbrica dels aliments... són alguns dels temes que es tractaran durant el circuit de proves.

Reus
Jornada de Prevenció del Càncer de Pell
Data: 15 de maig
Lloc: Centre Cívic El Carme (Plaça de la Patacada, 10)
Horari: de 10 a 14 h

Un dels objectius de la Fundació Agrupació és la PREVENCIÓ, i per aconseguir-ho desenvolupem activitats i jornades de sensibilització que promocionin condicions de vida saludable. Per aquest motiu organitzem una jornada de prevenció del càncer de pell, on un dermatòleg realitzarà, de manera gratuïta, un screening de la pell, i amb la recomanació, si s’escau, de fer una visita al seu dermatòleg. Posteriorment es lliurarà un díptic amb recomanacions.

Aquesta activitat és gratuïta.

Jornada de Prevenció del Càncer de Pell
Data: 18 de maig
Lloc: Rambla Ferran (a l'alçada del número 13)
Horari: de 10 a 14 h

Aquesta activitat és gratuïta.

Girona
Gimcana de la Dieta Mediterrània
Data: 19 de maig
Lloc: Escola Domeny
Horari: de 9 a 11 h

Ruta Cultural
Data: 20 de maig
Lloc: Ruta de "Pregàries i Convents"
Horari: de 10:30 a 13 h

La Fundació Agrupació continua aquest any amb les rutes culturals. Aquesta segona ruta és l’anomenada Ruta de "Pregàries i Convents".

La finalitat d’aquesta activitat és la de promoure la utilització de tècniques que permetin millorar diversos aspectes com la memòria, la comunicació, les relacions interpersonals, l’estat d’ànim i la mobilitat, entre d’altres.

Si vol més informació truqui al telèfon 93.482.67.01

Cursos específics de noves tecnologies
Dates: 25 i 27 de maig, 3, 5 i 8 de juny
Lloc: Gran Via de les Corts Catalanes, 652, Principal 2a
Horari: de 10 a 12 h

1er curs (Android)

L’objectiu del curs és apropar el món de les noves tecnologies, mitjançant un taller molt senzill i pràctic, on es desenvoluparà el curs d’Android (per Smartphone i Tablet). Dins del curs es treballarà entre d’altres: introducció al sistema Android, comunicacions amb whatsapp, jocs d’entreteniment, utilització de Dropbox...

Per més informació i inscripcions: truqueu al 93.482.67.01 o bé envieu un correu electrònic a: fundacio@agrupacio.es

Cursos específics de noves tecnologies
Dates: 26 de maig, 2, 4, 9 i 11 de juny
Lloc: Gran Via de les Corts Catalanes, 652, Principal 2a
Horari: de 10 a 12 h

2on curs (Android)

Barcelona
Jornada Família i Societat, influència en la salut i el benestar dels infants i els joves
Data: 28 de maig
Lloc: Sala La Cuina - Fancesca Bonnemaison (Sant Pere Més Baix, 7)
Horari: de 8:45 a 14 h

Actualment els canvis produïts en el sí de les famílies, l’acceleració dels temps com a conseqüència de noves dinàmiques, el risc de fragilització dels vincles en les relacions intergeneracionals, l’accés a les noves tecnologies, així com la influència dels mitjans de comunicació, configuren un model de societat molt diferent del que varen conèixer les generacions precedents.

Per aquest motiu, la Fundació Agrupació amb la col·laboració de l’Agència de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya organitza un debat amb diferents professionals per tal de valorar des d’una visió interdisciplinar, els principals factors que incideixen en la salut, les condicions i els estils de vida dels infants i dels joves.

Seguiu l'enllaç per veure el programa i ompliu el Formulari d'inscripció per assistir-hi.