Butlletí

Informació i properes activitats

Jornada: Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries

Data: 19 d'octubre de 2016.

Taula de debat "Son i conducció, mals companys de viatge"

Data: 6 de juliol de 2016.

Conferència del son

Data: 30 de gener de 2016.

Jornada Envelliment "10 Anys de la Llei de Dependència. Valoracions i reptes de futur"

Data: 16 de març de 2016.

Acte de lliurament de premis i beques 2015 de la Fundació Agrupació

Acte de lliurament de premis i beques 2015 de la Fundació Agrupació.

Beques per a Estudis de Postgrau

Presentació: fins al 16 de setembre
XIX Convocatòria 2016.
Bases

Premis en l'àmbit de la Infància

Presentació: fins al 16 de setembre
XX Convocatòria 2016.

Programa Respir 2016

Programa d'estància Residencial per a aquelles persones que es fan càrrec d'un familiar.
Consulta las bases.Bases programa Gent Gran

Fons de Solidaritat Social

Programa d'ajut econòmic temporal per a aquelles persones que es troben en una situació econòmica complicada de caràcter temporal.

Visita la web
sobre l'envelliment saludable Envelliment saludable
connexio 099

Joc hàbits saludables

Benvinguts

Les principals línies de treball de la Fundació en l'actualitat són la promoció de programes i activitats que fomentin la prevenció i l'autonomia personal.

Dia Internacional de les Persones Grans

L’any 1990 les Nacions Unides van proclamar que el dia 1 d’octubre se celebrés el Dia Internacional de les Persones Grans, amb l’objectiu de retre homenatge i sensibilitzar a la societat de la importància de les persones grans.

A Catalunya hi ha una població total de 7.516.254 i a l’estat espanyol un total de 46.524.943, del qual el 18,5% són persones més grans de 65 anys d’edat.

Les perspectives mostren que al voltant de l’any 2050 quasi el 30% del total de la població seran majors de 65 anys.

En aquest món que es mou i envelleix amb tanta rapidesa, les persones grans estan desenvolupant un paper cada vegada més important (transmetent la seva experiència, cuidant de les famílies i oferint-se voluntari…)

Les persones grans a dia d’avui són persones amb gran llibertat, amb coneixement i amb moltes inquietuds, que poden aportar moltíssim a la societat en general.

S’ha de tenir en compte que també hi ha moltes persones grans que estan soles i que tenen un grau de dependència, i per tant, la qualitat de vida d’aquestes persones i les seves famílies està condicionada.

Agenda Octubre

Conferència prevenció de caigudes
Dia Internacional de les Persones Grans
Data: 4 d’octubre
Lloc: Sala Jaume Magre (c/ Bisbe Torres, 2)
Horari: a les 17 h

La Fundació Agrupació, amb motiu del Dia Internacional de les Persones Grans, realitza una conferència per tractar la prevenció de caigudes en les persones grans, amb l’objectiu d’informar i donar consells per evitar les caigudes tan a dins de casa com a fora al carrer. La conferència anirà a càrrec del Dr. Antoni Salvà Casanovas, Director de la Fundació Salut i Envelliment de la UAB.

En acabar la presentació es lliurarà un exemplar del llibre: “Informació i consells per promoure la prevenció de caigudes en les persones grans”, que forma part de la col·lecció Envelliment saludable, elaborat amb la col·laboració de la Fundació Salut i Envelliment de la UAB, a tots els assistents.

Confirmació d’assistència al 93.482.67.01 o bé a fundacio@agrupacio.es

Tarragona
Gimcana de la Dieta Mediterrània
Data: 18 d’octubre
Lloc: Escola Saavedra
Horari: de 9 a 11 h

La gimcana és un viatge per la dieta mediterrània, un dels models alimentaris més saludables. Els nens i nenes que hi participen van passant de prova en prova (jocs i tallers de cuina o manualitats) i alhora s’assabenten de quins són els valors nutricionals necessaris per assegurar una bona alimentació. Per què mengem, menjar per créixer, els àpats, la fàbrica dels aliments... són alguns dels temes que es tractaran durant el circuit de proves.

Jornada sobre Al·lèrgies i Intoleràncies Alimentàries
Data: 19 d’octubre
Lloc: Sala Cotxeres del Palau Robert – Pg. De Gràcia, 107
Horari: de 8:45 a 12:30 h

Jornada organitzada per la Fundació Agrupació, amb el suport de l’Agència de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya, ja que ens els darrers anys s'ha observat un increment en el nombre de persones afectades per al·lèrgies en els països desenvolupats amb una especial incidència en la població infantil que presenta elevades taxes de sensibilització a un o més al·lèrgens en la població escolaritzada. L’OMS ha classificat les malalties al·lèrgiques entre les més freqüents del món, estimant que poden arribar a afectar fins al 20% de la població amb una tendència creixent en les darreres dècades. Si bé es desconeixen les causes d’aquest increment, hi ha evidència que l’estil de vida, la menor exposició a infeccions en la infància i determinats components de la contaminació, a més dels factors genètics, són molt rellevants en aquest sentit.

La majoria de les persones poden gaudir d’una alimentació variada sense problemes, però per a una part de la població a causa de les reaccions adverses provocades pel consum d’aliments que són absolutament innocus per a la resta de les persones, això no és tan senzill. Les manifestacions clíniques en el cas de les al·lèrgies, es produeixen per un defecte en la tolerància i a la conseqüent reacció del sistema immunològic. Cal distingir-les de les intoleràncies que normalment són produïdes per una alteració en el metabolisme de l’aliment. Les dades epidemiològiques estimen la prevalença en la població adulta del 1-3 % i en la població infantil entre el 4-6 %.

Programa de la jornada

Formulari d'inscripció

Mataró
Conferència Alimentació Saludable
Data: 24 d’octubre
Lloc: Aules Sènior (C/ Pujol,15)
Horari: a les 18 h

La Fundació Agrupació realitza una conferència per tractar els pilars d’una bona alimentació saludable en les persones grans, amb l’objectiu d’informar sobre la importància de conèixer els aliments de temporada i fer un bon ús dels mateixos. La conferència anirà a càrrec de la Sra. Laura Girona, dietista-nutricionista.

En acabar la presentació es lliurarà un exemplar del llibre: Alimentació saludable en les persones grans, que forma part de la col·lecció Envelliment saludable, elaborat amb la col·laboració de la Fundació Salut i Envelliment de la UAB, a tots els assistents.

Confirmació d’assistència al 93.482.67.01 o bé fundacio@agrupacio.es

Vilafranca del Penedès
Conferència Estat d’ànim i depressió
Data: 27 d’octubre
Lloc: Escorxador de Vilafranca (C/ Escorxador, 19)
Horari: a les 10:30 h

La Fundació Agrupació realitza una conferència per tractar l’estat d’ànim i la depressió en les persones grans, amb l’objectiu d’informar i donar estratègies per poder conèixer i prevenir aquesta malaltia, que afecta a un gran número de persones. La conferència anirà a càrrec de la Sra. Imma Playà, Psicòloga.

En acabar la presentació es lliurarà un exemplar del llibre: Estat d’ànim i depressió en les persones grans, que forma part de la col·lecció Envelliment saludable, elaborat amb la col·laboració de la Fundació Salut i Envelliment de la UAB, a tots els assistents.

Confirmació d’assistència al 93.482.67.01 o bé fundacio@agrupacio.es