Butlletí

Notícies breus

Jornada Salut i Alimentació

Data: 15 de maig de 2014.

Roses contra l'oblit

Data: 23 d'abril de 2014.

Colònies d’estiu per als fills i filles de clients d’Agrupació.

Data: del 28 de juny al 5 de juliol

Data: del 29 de juny al 6 de juliol

Jornada Envelliment de les dones des de diferents prismes

Data: 26 de març de 2014.

Acte de lliurament de premis i beques 2013 de la Fundació Agrupació

Acte de lliurament de premis i beques 2013 de la Fundació Agrupació.

Beques per a Estudis de Postgrau

Presentació: fins al 15 de setembre
XVII Convocatòria 2014.

Premis en l'àmbit de la Gent Gran

XXI Convocatòria 2014.

Premis en l'àmbit de la Infància

XVIII Convocatòria 2014.

Premis en l'àmbit de la Discapacitat

VII Convocatòria 2014.

Convocatòria general d'ajuts a entitats

Programa Respir 2014

Programa d'estància Residencial per a aquelles persones que es fan càrrec d'un familiar.
Consulta las bases.Bases programa Gent Gran

Fons de Solidaritat Social

Programa d'ajut econòmic temporal per a aquelles persones que es troben en una situació econòmica complicada de caràcter temporal.

Visita la nova web
sobre l'envelliment saludable Envelliment saludable
connexio 099

Joc hàbits saludables

Benvinguts

Les principals línies de treball de la Fundació en l'actualitat són la promoció de programes i activitats que fomentin la prevenció i l'autonomia personal.

Agenda Octubre

Presentació Llibre: ”Informació i consells per evitar caigudes en la gent gran”
Data: 1 d'octubre
Lloc: Sala Cotxeres del Palau Robert
Horari: a les 17 h

La Fundació Agrupació, amb la col·laboració de l’Institut de l’Envelliment de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb motiu del Dia Mundial de les Persones Grans, ha elaborat aquest llibre adreçat a les persones grans amb l’objectiu d’informar i donar consells per evitar les caigudes tan a dins de casa com a fora al carrer.

En acabar la presentació es lliurarà un exemplar del llibre a tots els assistents.

Girona
Presentació del Joc Intergeneracional “Connexio 0.99”
Data: 1 d'octubre
Lloc: Centre Cívic Mercadal
Horari: a les 17:30 h

La Fundació Agrupació, amb la col·laboració de L’Ajuntament de Girona, amb motiu del Dia Mundial de les Persones Grans, organitzaran una dinamització del Joc “Connexio 0.99”. El Joc vol provocar situacions de treball intergeneracional i que adults i joves puguin fer accions plegats.

Sʼha buscat un format especial, el dʼun joc que permeti que persones de totes les edats facin alguna cosa plegats i que es valori la importància dʼallò què sap i com sʼexpressa cada generació. Una de les grans virtuts dels equips intergeneracionals és que tenen mirades del món complementàries: el que sap un, a vegades és desconegut per un altre i a lʼinrevès.

Lleida
Presentació Llibre: ”Informació i consells per evitar caigudes en la gent gran”
Data: 2 d'octubre
Lloc: Sala Jaume Magre
Horari: a les 17 h

Ruta Cultural
Data: 3 d'octubre
Lloc: Pendent de confirmació
Horari: de 10:30 a 13 h

La Fundació Agrupació ha iniciat aquest any una activitat nova, les rutes culturals. Després de l’èxit que ha tingut la primera ruta, s’ha decidit donar continuïtat a aquesta activitat. Aquesta segona ruta és l’anomenada “Dr. Andreu versus Eusebi Güell, la ciutat jardí que sí va triomfar” on es combina el modernisme i el noucentisme.

La finalitat d’aquesta activitat és la de promoure la utilització de tècniques que permetin millorar diversos aspectes com la memòria, la comunicació, les relacions interpersonals, l’estat d’ànim i la mobilitat, entre d’altres.

Si voleu més informació truqueu al 93.482.67.01

Tallers de memòria
Dates: 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 i 29 d’octubre, 3, 5, 10 i 12 de novembre
Lloc: Centre Cívic Mariola (C/Artur Mor)
Horari: de 17 a 18:30 h

El pas del temps i l'aparició de processos de demència en l'envelliment deterioren l'atenció i la memòria, ajudes bàsiques per a les activitats del dia a dia. La Fundació Agrupació ofereix eines per pal·liar aquest deteriorament i ensinistrar en el coneixement i la utilització d'estratègies i tècniques per poder mantenir l'autonomia de la vida diària.

Si voleu més informació o voleu fer la inscripció truqueu al 93.482.67.01

Tallers Alimentació per a Joves
Data: 9 d'octubre
Lloc: Colegi El Carme
Horari: al matí (2 grups)

Aquests tallers van destinats a joves d'entre 14 a 16 anys aproximadament. L'objectiu principal del taller és que els joves aprenguin a fer alguns menjars i que coneguin els aliments bàsics d'una dieta saludable. Es tracta de plats senzills que els joves puguin fer sols o amb amics, sense haver de manipular el foc.

Al finalitzar l'activitat es fa entrega d'un petit receptari amb la finalitat de que puguin provar diferents receptes de tot tipus.

Reus
Tallers de memòria
Data: 13, 15, 20, 22, 27 i 29 d’octubre, 3, 5, 10, 12, 17 i 19 de novembre
Lloc: Casal de les Dones
Horari: de 18 a 19:30 h

Si voleu més informació o voleu fer la inscripció truqueu al 93.482.67.01

Tarragona
Gimcana de la Dieta Mediterrània
Data: 14 d’octubre
Lloc: Escola Mare de Déu dels Àngels
Horari: de 9 a 11:00 h

La gimcana és un viatge per la dieta mediterrània, un dels models alimentaris més saludables. Els nens i nenes que hi participen van passant de prova en prova (jocs i tallers de cuina o manualitats) i alhora s’assabenten de quins són els valors nutricionals necessaris per assegurar una bona alimentació. Per què mengem, menjar per créixer, els àpats, la fàbrica dels aliments... són alguns dels temes que es tractaran durant el circuit de proves.

Si voleu més informació o voleu fer la inscripció truqueu al 934 826 701

Sabadell
Tallers Alimentació per a Joves
Data: 14 d'octubre