Butlletí

Informació i properes activitats

Jornada Envelliment "Malalties neurodegeneratives. Alzheimer i Parkinson"

Beques per a Estudis de Postgrau

Presentació: fins al 15 de setembre
XX Convocatòria 2017.

Premi Projecte Estudi Envelliment

Presentació: fins al 28 de setembre
XXIII Convocatòria 2017.

Fons de Solidaritat Social

Programa d'ajut econòmic temporal per a aquelles persones que es troben en una situació econòmica complicada de caràcter temporal.

Acte de lliurament de premis i beques 2016 de la Fundació Agrupació

Acte de lliurament de premis i beques 2016 de la Fundació Agrupació.

Visita la nova web
sobre l'envelliment saludable Envelliment saludable
connexio 099

Joc hàbits saludables

Benvinguts

Les principals línies de treball de la Fundació en l'actualitat són la promoció de programes i activitats que fomentin la prevenció i l'autonomia personal.

Les Malalties Neurodegeneratives

Denominem malalties neurodegeneratives a aquelles provocades per un procés que accelera la mort cel·lular i la degeneració del teixit nerviós.

La malaltia neurodegenerativa més freqüent és l’Alzheimer que el mateix temps és el tipus de demència que afecta a més persones. Altres tipus de processos degeneratius són la malaltia de Parkinson, la malaltia de Huntington, o l’esclerosi lateral amiotròfica (ELA).

Encara que s’han descrit factors genètics o ambientals que podrien estar relacionats amb alguna d’aquestes malalties, avui el dia el principal factor de risc és l’increment de l’edat, per la qual cosa és esperable que la prevalença d’aquestes malalties augmenti en un futur pròxim.

En l’actualitat no es disposen de tractaments curatius d’aquests processos. Els tractaments són bàsicament simptomàtics per a pal·liar els símptomes o augmentar l’activitat de les neurones supervivents amb la finalitat de minimitzar els efectes del procés degeneratiu.

Agenda Març

Dia mundial del Glaucoma

Jornada de Prevenció del Glaucoma
Data: 13 de març
Lloc: Universitat de Barcelona. Pati de Lletres (Gran Via de les Corts Catalanes, 585)
Horari: de 10 a 16 h

La jornada està organitzada coincidint amb la celebració del dia mundial sobre el glaucoma, que és el proper dia 12 de març, i consta de l'activitat següent:

• Un screening de la pressió intraocular. Després de la prova es donarà una targeta a cada participant amb el resultat de la mateixa i amb la recomanació, si s’escau, de fer una visita al seu oftalmòleg.
  • Lliurament d’un tríptic amb recomanacions i informació sobre la malaltia.
Tríptic de la Jornada de Prevenció del Glaucoma

Aquesta activitat és gratuïta.

Jornada "Malalties neurodegeneratives:
Alzheimer i Parkinson"
Data: 22 de març
Lloc: La Sala de l'Espai Francesca Bonnemaison (Sant Pere Més Baix, 7)
Horari: de 9 a 14 h

La Fundació Agrupació i la Fundació Pere Tarrés organitzem aquesta Jornada per tal de parlar de les principals malalties neurodegeneratives i abordar tot el tema de la diagnosi, tractaments, recerca, i explicar com es pot generar qualitat de vida a les persones afectades per una malaltia neurodegenerativa.

El programa de la jornada i el formulari d'inscripció els trobarà en aquesta pàgina web.