Butlletí

Presentació: fins al 28 de setembre
XXIII Convocatòria 2017.

Fons de Solidaritat Social

Programa d'ajut econòmic temporal per a aquelles persones que es troben en una situació econòmica complicada de caràcter temporal.

Acte de lliurament de premis i beques 2016 de la Fundació Agrupació

Acte de lliurament de premis i beques 2016 de la Fundació Agrupació.

Visita la nova web
sobre l'envelliment saludable Envelliment saludable
connexio 099

Joc hàbits saludables

Benvinguts

Les principals línies de treball de la Fundació en l'actualitat són la promoció de programes i activitats que fomentin la prevenció i l'autonomia personal.

El son

“S'estima que un 45% de la població mundial pateix problemes de son que poden afectar la seva qualitat de vida, i que només un terç aconsegueix fer realitat aquest somni de dormir bé”.

Els problemes del son afecten el comportament i l’estat d’ànim, i també poden afectar les seves funcions cognitives amb una disminució de l’atenció, la vigilància i la memòria. El somni inadequat pot causar somnolència i altres símptomes que afecten el funcionament en tots els àmbits. Sense una bona quantitat o qualitat del son, moltes funcions físiques i psíquiques no poden desenvolupar-se.

El somni té diverses funcions: funció reparadora, disminueix la resposta a l’estrès, afavoreix la regeneració cel·lular...

Els 10 principals consells que ens ajudaran a tenir un son reparador:

• Mantenir un horari estable a l’hora d’anar a dormir i aixecar-se el matí, inclosos els caps de setmana.
  • Evitar estimulants, cafè, te, cacau o alcohol, després de les 17 h.
  • Eliminar les migdiades si tenim problemes d’insomni.
  • Evitar l’ús de l’ordinador, del telèfon mòbil i de qualsevol altre aparell més tard de les 21h.
  • Deixar un interval de temps de 15 a 20 minuts que ens permeti passar de l’activitat a un ambient de descans.
  • Evitar sopars abundants.
  • L’ambient de l’habitació ha de ser silenciós, fosc i amb una temperatura agradable entre els 16⁰ i els 20⁰.
  • Realitzar exercici físic moderat a la tarda.
  • Prendre un bany d’aigua a temperatura corporal abans d’anar a dormir.
  • Practicar exercicis de relaxació abans d’anar a dormir.