Butlletí

Informació i properes activitats

Jornada: Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries

Data: 19 d'octubre de 2016.

Taula de debat "Son i conducció, mals companys de viatge"

Data: 6 de juliol de 2016.

Conferència del son

Data: 30 de gener de 2016.

Jornada Envelliment "10 Anys de la Llei de Dependència. Valoracions i reptes de futur"

Data: 16 de març de 2016.

Acte de lliurament de premis i beques 2015 de la Fundació Agrupació

Acte de lliurament de premis i beques 2015 de la Fundació Agrupació.

Beques per a Estudis de Postgrau

Presentació: fins al 16 de setembre
XIX Convocatòria 2016.

Premis en l'àmbit de la Infància

Presentació: fins al 16 de setembre
XX Convocatòria 2016.

Programa Respir 2016

Programa d'estància Residencial per a aquelles persones que es fan càrrec d'un familiar.
Consulta las bases.Bases programa Gent Gran

Fons de Solidaritat Social

Programa d'ajut econòmic temporal per a aquelles persones que es troben en una situació econòmica complicada de caràcter temporal.

Visita la web
sobre l'envelliment saludable Envelliment saludable
connexio 099

Joc hàbits saludables

Benvinguts

Les principals línies de treball de la Fundació en l'actualitat són la promoció de programes i activitats que fomentin la prevenció i l'autonomia personal.

La dieta Mediterrània

Declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO l’any 2010, la dieta mediterrània està considerada pels experts com el millor antídot contra la malnutrició i l’obesitat.

Els estudis demostren que els nens i les nenes que avui dia pateixen obesitat tenen un 70% de probabilitats de continuar essent obesos quan es facin grans. En l’actualitat, només un 8% dels infants menja les 5 racions de fruita i verdura recomanades per l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

Els hàbits saludables en la infància i la joventut ha de compaginar, alimentació sana i equilibrada, activitat física 60 minuts al dia i evitar el sedentarisme.

Des de fa anys la Fundació Agrupació treballa un programa sobre Alimentació Saludable. Un dels projectes que porta a terme és la Gimcana de la dieta mediterrània. És una activitat destinada a ensenyar als nens què han de fer per dur una dieta sana i equilibrada a través de jocs i tallers de cuina. La finalitat de la gimcana és que aprenguin a menjar bé, per això se’ls explica què els aporta cada ingredient i la importància de consumir productes frescos i de temporada, també es treballa a través del joc l’activitat física.

Enguany s’han portat a terme 11 gimcanes, en les que han participat un total de 892 nens i nenes.

Lliurament de premis i beques de la Fundació

La Fundació Agrupació concedeix 45.000 euros en el seu acte anual de lliurament de premis i beques

La Fundació per a la Investigació Biomèdica de la Universitat de Medicina de Còrdova, ha rebut el Premi de Recerca de base científica en l’àmbit de la Infància, durant l’emotiu acte celebrat el dia 1 de desembre a Barcelona. El premi de recerca està dotat amb 15.000 euros i les 10 beques per a la realització d’estudis de màster i postgrau tenen un valor total de 30.000 euros.

L’acte va tenir lloc a la sala Oriol Bohigas de l’Ateneu Barcelonès, i va comptar amb la presència del Sr. Xavier Bernadí, director general de Dret i d’Entitats Jurídiques de la Generalitat de Catalunya, que va ser l’encarregat de presidir l’acte, el Sr. Josep Lluís Vilaseca i la Sra. Imma Playà, president i directora de la Fundació respectivament. Al llarg de l’acte, la Sra. Alba Ventura va oferir un recital de piano on va interpretar peces de Beethoven, Liszt, Scriabin i Rautavaara.

L’acte també va comptar amb el Sr. Genís Sinca, escriptor i periodista, que va fer de presentador.

El Premi de recerca de base científica, en l’àmbit de la infància, va ser per un projecte de la Fundació per a la Investigació Biomèdica de la Universitat de Medicina de Còrdova, que porta per títol: “Ensayo clínico aleatorizado de grupos paralelos, doble ciego, placebo control, para evaluar la eficacia y seguridad del ácido docoxahenoico en el tratamiento coadyuvante de niños con trastorno del espectro autista”, té com a finalitat conèixer l'eficàcia i la seguretat de l’administració de l’àcid docoxahenoico en pacients que pateixen el Trastorn de l’Espectre Autista (TEA).

També es van atorgar 10 beques, a clients o fills de clients del Grup ACM Espanya, per a estudis de postgrau o màsters per cursar estudis de: Enginyeria, infermeria, advocacia, arquitectura, salut mental i osteopatia, odontologia i gestió d’organitzacions i projectes esportius.

Alguns d’aquests estudis es cursaran en Universitats Europees.